Devatero mouder z reklamy pro začínající autory

Inspirace pro psaní může přijít odkudkoli, stejně jako povzbuzení či nečekaná rada. Může přijít i ze směru, odkud to skutečně nečekáte – například z reklamních sloganů. Od chvíle, co jsem si toho všimla, se to na mě začalo hrnout ze všech stran, až vznikl tenhle článek. Pokud pracujete na své knížce, zbystřete! Přináším vám devatero reklamních mouder a výklad jejich poselství pro naše účely! 🙂

 

nike1) Prostě to udělej

Tohle je ta nejdůležitější rada, kterou může reklamní slogan poskytnout. Chcete psát, ale nemáte dost odvahy začít? Prostě to udělejte! Dopsali jste knížku, ale máte strach ji někomu ukázat? Prostě to udělejte! Chcete nabídnout svůj rukopis nakladatelství? Prostě to udělejte! Odkládat, otálet a prokrastinovat zbytečnými činnostmi vám nepřinese nic. Když se zaseknete a budete váhat pokračovat dál, vzpomeňte si na Nike a prostě to udělejte! 🙂

kofola

 

2) Když ji miluješ, není co řešit

Jinými slovy, když miluješ psaní, není co řešit – prostě piš. Nenech si namluvit od ostatních, že na to nemáš, že jsi moc mladý nebo naopak moc starý, že by ses měl zabývat důležitějšími věcmi, že na to přece nemáš čas a tak dále. Když to miluješ, není co řešit!

 

fidorka3) Když musíš, tak musíš

Tenhle bod úzce souvisí s bodem č. 3. Může se vám stát, že vám budou okolnosti bránit zasednout ke klávesnici (či k tužce a sešitu) a nerušeně pracovat na vašem příběhu – ale vy to přesto uděláte, bez ohledu na následky. Protože někdy je prostě důležitější následovat svůj sen a psát, i když se to zrovna nehodí. Zkrátka, když musíš, tak musíš. Okolí to prostě musí pochopit.

 

vitana

4) Žijte s chutí

Pište s chutí a žijte s chutí – když si budete odpírat něco, co vám přináší radost, nebudete žít s takovou chutí, jako když se svému koníčku budete věnovat bez ohledu na to, co si o tom myslí vaše okolí.

 

loreal

5) Protože vy za to stojíte

Až si budete zase pokládat otázky typu: Proč by zrovna vám měl jít rukopis od ruky? Proč by zrovna vám měli ostatní chválit vaše texty? Proč by mělo nakladatelství chtít vydat zrovna moji knihu? Pak si vzpomeňte na tuhle skvělou odpověď od L‘Orealu: Protože vy za to stojíte!

 

centrum6) Jděte tam, kde vám rozumějí

Nenacházíte-li podporu pro své psaní ve svém okolí, pak využijte rady od serveru Centrum.cz. Jděte tam, kde vám rozumějí. To platí i o hledání nakladatele. Pokud váš rukopis nezaujme hned u prvního, nezoufejte. Zkoušejte to dál a oslovujte další nakladatelské domy. Zkrátka jděte tam, kde vám rozumějí!

 

toyota7) Nic není nemožné

Tohle je opravdu velmi důležité si zapamatovat. Zázraky se dějí těm, kdo v ně věří. Zákon rezonance funguje – co si přejete v hloubi srdce, čemu věnujete své myšlenky, a tudíž jste vyladění na tu správnou frekvenci, to si do svého života přitahujete. Hlavní je neztrácet své přání ze zřetele a věnovat mu vše, čeho jste schopní, a pak to dokážete. Nic není nemožné. Věřte tomu.

 

liska8) Na těchto základech můžete stavět

Když si budete pamatovat výše uvedené rady z reklamních sloganů, úspěch se nemůže nedostavit. Když budete se zápalem dělat, co vás baví, a věřit, že svou knihu dokážete napsat, pak máte pro svou tvorbu pevné základy, na kterých rozhodně můžete stavět!

 

vizir9) Vy zíráte, my zíráme

A celé to nemůže dopadnout jinak, než že se dostaví úspěch a totálně vás ohromí. A budete zírat, jak snadné to vlastně celé je – a my s vámi! 🙂

 

Jak vidíte, reklamy nemusí být jen neužitečná vycpávka mezi hlavními pořady 🙂 Doufám, že jste se poučili nebo alespoň pobavili!

2 Komentáře

  1. Pobavilo, už chybí jen „nevzpomenu si, ať dělám, co dělám“ reklama na den delší než 24 hodin. Spousta z nás by to určitě ocenila 🙂

    • No tak tenhle článek mi zvedl náladu! Perfektní! Po přečtení mě ještě napadlo: „Já na to mááám! (tak si vyskočím, tak si poskočím)“ 😀 Jen za boha nepřijdu na to, jaké je to reklama 😀

Napište komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna.